اخرین مطالب بلاگ

نکات طراحی UX و UI که باعث بهبود طراحی سایت و اپلیکیشن شما می شود

16 نکته طراحی UX و UI که باعث بهبود طراحی سایت و اپلیکیشن شما می شود. 

UX یک فرآیند کشف است. ما اغلب استدلال می کنیم که تجربه کاربری با یک پروژه شروع و پایان نمی یابد. تا زمانی که محصول شما زنده است ، روند UX هرگز پایان نمی یابد. وقتی صحبت از محصولات دیجیتال می شود ، همیشه فرصت هایی برای پیشرفت و رشد وجود دارد که قابل بررسی است ، بنابراین روند طراحی بخشی جدا نشدنی از سفر رشد است.

زمانی که نوبت به قابلیت استفاده و اصول طراحی می رسد ، قوانینی اثبات شده و آزمایش شده وجود دارد که می توانیم بدون تردید از آنها استفاده کنیم. پس چرا دوباره چرخ را اختراع کنیم؟

ما در زیر چند نکته ساده که باعث رشد وب سایت شما می شود را ذکر کردیم .

1 – بهترین نوع CTA یا ( call to action )

بهترین نوع CTA یا ( call to action )

اگر مقداری متن درخواست به یک اقدام اضافه کنید ، دکمه شما همیشه عملکرد بهتری خواهد داشت ، اما سعی کنید آن را تا سه کلمه حفظ کنید. به جای “افزودن” ، می توانید “افزودن به سبد خرید” داشته باشید ، و به جای “خرید” – “اکنون بخرید”.

2 – خوانایی در موبایل

خوانایی در موبایل

آزمایشات زیادی انجام شده است که ثابت می کند بهترین اصل قابل استفاده بودن برای خوانایی در تلفن همراه بیش از 9 کلمه در هر خط یا 50-60 نویسه نیست.

3- CTA (call to action) در تلفن همراه

CTA (call to action) در تلفن همراه

دکمه ها را در موبایل جوری طراحی کنید که قابل کلیک باشد . مطالعه MIT Touch Lab در مورد نوک انگشتان انسان به این نتیجه رسید که متوسط عرض انگشت اشاره برای بیشتر بزرگسالان 16-20 میلی متر است ، که اندازه ایده آل دکمه را 40-50 پیکسل عرض می کند.

4 – لیست های محصولات فروشگاه

لیست های محصولات فروشگاه

اگر مطمئن نیستید چه موقع از دکمه رادیو استفاده کنید و چه زمان از کشویی قانون UX ساده است – برای کمتر از 5 گزینه از سبک دکمه رادیویی و برای بیش از 5 گزینه از کشویی استفاده کنید.

5 – اسکرول یا صفحه بندی

اسکرول یا صفحه بندی

بسیاری از طراحان UX وسوسه می شوند تا از اسکرول بی نهایت استفاده کنند تا طراحی آنها براق و مدرن تر شود. با این حال ، این برای کاربرانی که می خواهند محتوای مناسب را پیدا کنند کارایی ندارد. این آزمایشات ثابت کرده است که از پیمایش نامحدود باید برای کاوش محتوا و صفحه بندی برای UX هدف گرا مانند تجارت الکترونیکی یا وب سایت های غنی از داده استفاده شود.

مدیرسایت
مدیرسایت